- 23.04.2014
- 0 Komentarzy
- Od websystems
Czy chcesz poznać sekret, który stoi np. za Wikipedią, Forbes oraz innymi portalami, które odniosły sukces? Dzieje się tak, ponieważ jakość ich witryny jest wysoka. Jako właściciel małej firmy musisz zadbać o jakość domeny oraz jej odpowiednie pozycjonowanie (SEO – search engine optimisation). Jeżeli nigdy nie słyszałeś o tym to nie martw się. Wyjaśnię Tobie to zagadnienie i poczujesz się pewniej, a gdy przejdziesz sześć kroków, które proponuję, na pewno zrozumiesz w pełni sekrety takiego podejścia.
Czym jest jakość domeny?
Jednym z popularnych mierników mierzenia jakości domeny jest system metryczny opracowany przez MOZ, który przewiduje w jaki sposób domenta lub strona będą plasowały się w rankingu w wyszukiwarkach internetowych. Ranking rozpina się od 0 do 100 – im wyższa pozycja w rankingu, tym zazwyczaj lepsza pozycja Twojej firmy.
Jak sprawdzić jakość domeny? Najlepiej dzięki Open Site Explorer, czyli wyszukiwarce MOZ. Zaznaczyć należy, że korzystanie z wszystkich funkcji MOZ jest płatne, jednakże każda szanująca się firma z branży SEO, ma wykupiony tam abonament, aby skutecznie badać i analizować dane stron klientów.
Jaki jest dobry wynik domeny?
Najlepszy wynik to 100. Jednak trudno jest taki wynik osiągnąć i w praktyce taką wartość mają jedynie takie strony, jak Facebook czy Google.
Jeśli twoja strona osiągnęła wynik 10, to powinieneś mierzyć w 20. Mając ponad 50, możesz szukać efektu 70 lub 80. Zmierzanie do doskonałości jest bardzo ważne. Istotne jest publikowanie dobrej jakości treści, budowanie zaangażowania ze strony gości, czyli popularnych komentarzy, lajków i sharów. Wysoka jakość treści jest najlepszym sposobem, w jaki można to osiągnąć. Proces poprawiania jakości domeny jest długotrwały. Nie warto korzystać ze skrótów w dążeniu do celu, ponieważ sprawi to, że w dłuższej perspektywie można poważnie ucierpieć. Pamiętaj – Wikipedia nie stała się znaną marką przez jedną noc!
Jak poprawić jakość?
- Popraw onsite SEO, a jeśli sie nie znasz na optymalizacji, to powierz to profesjonalistom.
- Stwórz wysokiej jakości zawartość strony. Działaj nieszablonowo i myśl nietuzinkowo.
- Staraj się zdobywać naturalne linki dla swojego serwisu, które przyciągną Internautów.
- Koniecznie zadbaj o budowanie zasięgu. Tworząc wysokiej jakości treści rozwijasz szanse uzyskania linków, ale nie powinieneś na tym poprzestawać. Korzystaj z serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Popraw Twoją obecność w mediach społecznościowych, ponieważ sygnały społeczne odgrywają ważną rolę w promocji domeny/marki.
- Zrezygnuj z usług SEO niskiej jakości, czyli wciąż popularnego “pozycjonowania za 10zł”. W dłuższej perspektywie będzie i tak trzeba to naprawiać i ponosić dodatkowe koszty.
- Pamiętaj, że nie ma skrótów i z dnia na dzień nie da się uczynić domeny bardzo popularną. Do rozwoju potrzeba czasu.
Mamy nadzieję, że ten tekst pozwoli Ci zrozumieć jak można poprawić jakość Twojej domeny i budować silną markę w Internecie. W razie jakichkolwiek wątpliwosci – skontaktuj się z nami!