- 05.07.2012
- 0 Komentarzy
- Od websystems
Pozycjonować czy kupować ruch?
Zapewne zastanawialiście się wiele razy jaka jest najskuteczniejsza metoda reklamy w Internecie. Z pewnością będzie to odpowiednio prowadzona kampania pozycjonowania strony w wyszukiwarkach internetowych. Nieważne czy prowadzicie sklep internetowy, stronę przedstawiającą ofertę usług stacjonarnych czy dowolny inny serwis www – pozycjonowania z pewnością przełoży się na wzrost liczby Internautów odwiedzających Waszą stronę a w rezultacie na wzrost sprzedaży.
W praktyce okazuje się, że pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z najtańszych i najbardziej skutecznych form reklamy internetowej. Co prawda w przeciwieństwie do kampanii reklamowych typu Pay Per Click (jak np. Google AdWords), w których efekty w postaci ruchu na stronie pojawiają się od razu, pozycjonowanie jest procesem dużo bardziej praco i czasochłonnym, jednakże organiczny ruch z zapytań do wyszukiwarek zazwyczaj cechuje się lepszą konwersją (czyli mówiąc po ludzku – z tej samej ilości odwiedzających mamy większą liczbę klientów). Ponadto w przeciwieństwie do ruchu, który kupujemy i płacimy za każde odwiedziny, ruch jaki generuje nam pozycjonowanie, pochodzący z wyników organicznych kosztuje nas tyle samo niezależnie czy naszą stronę odwiedzi dziesięciu Internautów czy stu… albo i więcej.
Zanim zaczniesz pozycjonowanie swojej strony
Przystępując do pozycjonowania swojej strony nie można pominąć pierwszego, najważniejszego kroku – mądrego doboru właściwych słów kluczowych. Jeśli masz doświadczenie z reklamą internetową – możesz pokusić się o stworzenie własnej listy fraz, pod którymi chcesz być w czołówce wyników. Jeśli nie czujesz się na siłach – lepiej zostaw to profesjonalistom. Niewłaściwie dobrane słowa kluczowe nie będą generować wejść lub też ruch jaki będą generować nie będzie ruchem, który zamieni się w złożone zamówienia. Krótko mówiąc – niewłaściwie dobrane słowa kluczowe prawdopodobnie będą przynosić minimalne zyski lub w skrajnych sytuacjach koszty pozycjonowania mogą przewyższyć dochód generowany przez klientów pochodzących z wyszukiwarek. Właściwie dobrane frazy nie tylko zwiększą ilość użytkowników na stronie, ale także przyczynią się do polepszenia stosunku goście na stronie / złożone zamówienia (zarobek).Pozycjonuję już długi czas a moja strona wciąż jest nisko w wynikach wyszukiwania
To problem, który dotyka sporą część właścicieli stron internetowych. Przyczyn może być wiele.Najczęściej spotykane to:- wybrano bardzo konkurencyjne frazy do pozycjonowania, w przypadku których wyniki mogą pojawić się nawet po roku czasu (w przypadku poprawie przeprowadzonego procesu pozycjonowania),
- pozycjonowanie wykonywane jest w niewłaściwy sposób (“kolega powiedział mi, że aby moja strona była wysoko w wynikach to muszę ją dodawać do 10 katalogów dziennie”) – jeśli nie do końca wiecie co robicie przy stronie lub zleciliście pozycjonowanie amatorom, to być może warto rozważyć skorzystanie z usług profesjonalistów w dziedzinie reklamy internetowej,
- strona była pozycjonowana niezgodnie z wytycznymi dla webmasterów za co algorytm wyszukiwarki ukarał ją filtrem (kara objawiająca się spadkiem pozycji strony w wynikach wyszukiwania)